Čtyři triky pro rychlejší práci s Dynamem

V dnešním příspěvku mám připraveno zase několik vychytávek, které se vám mohou hodit při práci v Dynamo prostředí.

Možnosti uzlu Code Block (komentáře, instrukce)

Zdatnější uživatel nástrojů Dynama může některé uzly obejít přímým zápisem instrukcí Design Scriptu do uzlu Code Block. Na obrázku níže je ukázka syntaxe pro zápis komentářů uvozených dvěma dělítky //.

Zápis vytvoření bodu může obsahovat i výpočty. V ukázce se k souřadnici x přičítá hodnota parametru px. Pro srovnání je v posledních uzlech Watch vidět vytvořený bod a jeho souřadnice x-y-z.

Další ukázky použití Code Block

Tvorba listu a přírůstky hodnot v něm

Vyčištění seznamu od duplicitních položek

Identifikace neznámého uzlu

Při zpracovávání nějakého kódu obsahujícího uzly se může stát, že obdržíte hlášku o nepřítomnosti nějakého balíčku, z něhož byl uzel použit. A někdy se to nedá poznat ani přes nápovědu k uzlu. A celý kód byste kvůli parádní funkčnosti přesto rádi zprovoznili.

Pár ukázek s chybějícími uzly po identifikaci:

Balíček Clockwork
Balíček MEPover
Balíček Clockwork
Nerozpoznaný balíček, v hlavičce ale náleží k DanEDU

Pokud si stáhnete balíček Rhythm, tak mimo jiné uzly zde můžeme najít i uzel WhatTheNode. A právě pomocí něj lze identifikovat většinu neznámých uzlů.

Příklad kódu, kterým se zkoumá, k čemu patří uzel Delete. Pomocí uzlu CodeBlock, do kterého zapíšeme název zkoumaného uzlu (zde „Delete“) a který připojíme k uzlu Rhythm.WhatTheNode se ve výpisu v dolní části objeví, že uzel náleží do balíčku Rhythm.

Balíček Rhythm

Přepínač „To nebo Tamto“

Jedná se o jakousi výhybku, která se může hodit v případě dvou vstupů do jednoho konektoru.

Je opět součástí balíčku Rhythm a uzel se nazývá „Helpers.ThisOrThat“.