V tomto článku se dozvíte jak převést 3ds Max projekt do rozhraní 3ds Max Interactive a vytvořit v něm jednoduchou interaktivní vizualizaci anebo především prostředí virtuální reality. Budeme pracovat s Revit modelem, který jsme úspěšně naimportovali do 3ds Maxu pomocí postupu o kterém jsem psal v minulém článku.
Pokud hledáte nejefektivnější metodu pro vytvoření vizualizace a virtuální reality, pak doporučujeme Enscape, což je plugin pro program Autodesk Revit.
Obsah článku
Stažení a Instalace 3ds Max Interactive
Nejdříve si musíme Interactive stáhnout a nainstalovat. Pokud máte aktivní pronájem licence 3Ds Max anebo Architecture, Engineering, and Construction Collection, pak ve svém Autodesk Account najdete Interactive v části Všechny produkty a služby > 3ds Max > Zobrazit stahování.
Vyberte možnost Zobrazit stahování a uvidíte následující nabídku kde je 3ds Max Interactive.
Interactive tedy stáhněte ve stejné verzi jako 3ds Max a nainstalujte.
Vytvoření prázdného projektu Interactive
Po spuštění 3ds Max Interactive uvidíte následující nabídku, ve které můžete buď otevřít vaše již vytvořené projekty (My Projects) anebo vytvořit nový za pomocí předpřipravené šablony. My vybereme šablonu Desktop VR. Tedy šablonu pro virtuální realitu.
Svůj projekt si pojmenujte a vyberte kde na disku budou ukládány všechny jeho projektové soubory.
Propojení 3ds Max s modulem Interactive a příprava scény
Nyní se musíme vrátit do aplikace 3ds Max a ten propojit s Interactivem. Spusťte tedy 3ds Max a otevřete model který budeme chtít poslat do Interactive.
Propojení 3ds Max a Interactive
Jakmile máte spuštěny 3ds Max a zároveň Interactive, tak v aplikaci 3ds Max vyberte možnost Interactive > Connect.
Jakmile toto propojení provedeme, tak u záložky Connect se objeví aktivní zaškrtávátko, které značí, že je propojení aktivní.
Vytvoření prázdné scény
Nyní v aplikaci Interactive vytvořte novou scénu (level) pomocí možnosti File > New Level. Tím se vytvoří nová prázdná scéna do které si následně pošleme náš model.
Odeslání modelu do Interactive
Odeslání modelu provedeme v aplikaci 3ds Max přes možnost Interactive > Level Send All. Tím odešleme všechny naše prvky modelu společně se vším co obsahuje.
Po potvrzení se nám objeví možnosti nastavení tohoto odeslání:
Úprava scény a spuštění virtuální reality
Nyní tedy máme náš model v 3ds Max Interactive.
Ještě se však v něm nemůžeme procházet. Musíme si model nastavit.
Nastavení fyziky
Prvním nastavením určíme, po kterých částech modelu se budeme procházet a u kterých tedy nechceme propadnout modelem. Na model klikneme pravým tlačítkem myši a vybereme Open selected in unit Editor.
V Unit Editoru následně u každého prvku kterým nechceme propadnout nastavíme přes pravý klik: Create Physics Actor.
Vytvoření startovní pozice uživatele
Následně v části Interactive vytvoříme počáteční pozici ze které budeme jako uživatel v modelu začínat. A to přes možnost Create > Player start a tu následně umístíme na příslušnou pozici v modelu.
Spuštění virtuální reality
Na závěr si spustíme daný level ve virtuální realitě přes tlačítko Test Level:
A výsledný model ve virtuální realitě: