Virtuální realita budovy za pomocí 3ds Max Interactive

V tomto článku se dozvíte jak převést 3ds Max projekt do rozhraní 3ds Max Interactive a vytvořit v něm jednoduchou interaktivní vizualizaci anebo především prostředí virtuální reality. Budeme pracovat s Revit modelem, který jsme úspěšně naimportovali do 3ds Maxu pomocí postupu o kterém jsem psal v minulém článku.

Pokud hledáte nejefektivnější metodu pro vytvoření vizualizace a virtuální reality, pak doporučujeme Enscape, což je plugin pro program Autodesk Revit.

Enscape – Interaktivní vizualizace architektonických modelů

1) Stažení a Instalace 3ds Max Interactive

Nejdříve si musíme Interactive stáhnout a nainstalovat. Pokud máte aktivní pronájem licence 3Ds Max anebo Architecture, Engineering, and Construction Collection, pak ve svém Autodesk Account najdete Interactive v části Všechny produkty a služby > 3ds Max > Zobrazit stahování.

3ds max autodesk account

Vyberte možnost Zobrazit stahování a uvidíte následující nabídku kde je 3ds Max Interactive.

Autodesk Account stahnout 3ds max Interactive

Interactive tedy stáhněte ve stejné verzi jako 3ds Max a nainstalujte.

 

2) Vytvoření prázdného projektu Interactive

Po spuštění 3ds Max Interactive uvidíte následující nabídku, ve které můžete buď otevřít vaše již vytvořené projekty (My Projects) anebo vytvořit nový za pomocí předpřipravené šablony. My vybereme šablonu Desktop VR. Tedy šablonu pro virtuální realitu.

3ds max Interactive VR template

Svůj projekt si pojmenujte a vyberte kde na disku budou ukládány všechny jeho projektové soubory.

3ds max Interactive VR sablona

 

3) Propojení 3ds Max s modulem Interactive a příprava scény

Nyní se musíme vrátit do aplikace 3ds Max a ten propojit s Interactivem. Spusťte tedy 3ds Max a otevřete model který budeme chtít poslat do Interactive.

3.a) Propojení 3ds Max a Interactive

Jakmile máte spuštěny 3ds Max a zároveň Interactive, tak v aplikaci 3ds Max vyberte možnost Interactive > Connect.

3ds Max propojeni s Interactive

Jakmile toto propojení provedeme, tak u záložky Connect se objeví aktivní zaškrtávátko, které značí, že je propojení aktivní.

3ds Max a Interactive connect

3.b) Vytvoření prázdné scény

Nyní v aplikaci Interactive vytvořte novou scénu (level) pomocí možnosti File > New Level. Tím se vytvoří nová prázdná scéna do které si následně pošleme náš model.

 

4) Odeslání modelu do Interactive

Odeslání modelu provedeme v aplikaci 3ds Max přes možnost Interactive > Level Send All. Tím odešleme všechny naše prvky modelu společně se vším co obsahuje.

3ds Max Interactive Level Send AllPo potvrzení se nám objeví možnosti nastavení tohoto odeslání:

3ds Max Interactive Send Level moznosti

 

5) Úprava scény a spuštění virtuální reality

Nyní tedy máme náš model v 3ds Max Interactive. Revit model v 3ds Max Interactive

Ještě se však v něm nemůžeme procházet. Musíme si model nastavit.

5.a) Nastavení fyziky

Prvním nastavením určíme, po kterých částech modelu se budeme procházet a u kterých tedy nechceme propadnout modelem. Na model klikneme pravým tlačítkem myši a vybereme Open selected in unit Editor.

3ds Max nastaveni fyziky v Unit Editoru

V Unit Editoru následně u každého prvku kterým nechceme propadnout nastavíme přes pravý klik: Create Physics Actor.

3ds max interactive create physics Actor

5.b) Vytvoření startovní pozice uživatele

Následně v části Interactive vytvoříme počáteční pozici ze které budeme jako uživatel v modelu začínat. A to přes možnost Create > Player start a tu následně umístíme na příslušnou pozici v modelu.

3ds max Interactive player start

5.c) Spuštění virtuální reality

Na závěr si spustíme daný level ve virtuální realitě přes tlačítko Test Level:

3ds Max Interactive Test Level

A výsledný model ve virtuální realitě:

3ds Max Interactive virtuální realita

Napsat komentář